July 27, 2014
Víťazi turnaja Coca-Cola Cup 2014 na medzinárodnom tréningovom kempe v Ríme
BRATISLAVA (SFZ) - Víťazi a víťazky turnaja Coca-Cola Cup 2014 dostali za svoj triumf zaslúženú odmenu. V rímskom olympijskom centre sa zúčastnili päťdenného tréningového kempu a niektorí školáci sa dokonca stali hviezdami záverečného medzinárodného turnaja
Po tom, čo v Česko-Slovenskom Superfinále dievčatá zo ZŠ a MŠ Pardubice – Ohrazenice zdolali slovenské súperky zo ZŠ Štiavnik a chlapci zo ZŠ Březové Hory – Příbram po víťazstve nad ZŠ Klačno Ružomberok ovládli už dvanásty ročník turnaja Coca-Cola Cup, sa na tréningovom kempe v Ríme stretli s víťazmi z ostatných krajín – Maďarska, Poľska, Rumunska, Bulharska, Grécka, Portugalska a aj s domácimi Talianmi. V zmiešaných družstvách si mohli neskôr zmerať sily a vyskúšať si spoluprácu s rovesníkmi z celej Európy. Futbalové zručnosti im pomáhali rozvíjať tréneri z Brazílie, krajiny, v ktorej futbal znamená náboženstvo.
„Som veľmi rada, že sa nám pre víťazova víťazky turnaja Coca-Cola Cup podarilo zorganizovať takúto lukratívnu výhru. Zatrénovať si pod vedením Brazílčanov a zahrať si na medzinárodnom turnaji v Taliansku sa nepošťastí hocikomu. Verím, že si všetci z Ríma priniesli nezabudnuteľné zážitky a že táto akcia bude motivovať aj ostatné školy a deti k športovaniu. Trinásty ročník turnaja Coca-Cola Cup štartuje už tento rok v septembri,“ uviedla Jana Nováková, zástupkyňa organizujúcej spoločnosti Coca-Cola.
Zážitkov si mladí futbalisti a futbalistky z Ríma doniesli určite viac než dosť. Okrem tréningových jednotiek a zápasov si taktiež vychutnali zaslúžený oddych na pláži pri mori, pozreli si najvýznamnejšie architektonické pamiatky Ríma a Vatikánu, ochutnali taliansku kuchyňu, zúčastnili sa tradičnej brazílskej večere, workshopu vo freestyle futbale a taktiež záverečného slávnostného vyhlasovania výsledkov a následného večierku.
„Paráda, bolo to vážne super. Skvelý zážitok,“ zhodovali sa hráči a hráčky oboch celkov.
Do Ríma spolu s výpravou vycestoval aj Vladimír Lupták, Grassroots koordinátor Slovenského futbalového zväzu: „Myslím si, že je to pre deti jedinečná príležitosť získať nové futbalové zručnosti a skúsenosti pod vedením skúsených trénerov a ich usmiate tváre sú zároveň živým dôkazom, ako ich futbal napĺňa a zároveň naučí, ako prekonávať bariéry pri nadväzovaní nových priateľstiev.“
Vyhlasovateľom turnaja Coca-Cola Cup 2014 je Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR. Spoluvyhlasovateľom je Slovenský futbalový zväz. Mediálnymi partnermi projektu sú MY regionálne noviny a Korzár.
O turnaji Coca-Cola Cup
Coca-Cola Cup je celorepublikový futbalový turnaj, určený pre žiakov a žiačky druhého stupňa základných škôl a nižších ročníkov osemročných gymnázií. Tímy sa stretávajú najprv v kvalifikačnom miestnom predkole, odkiaľ môžu postupovať od prvého obvodného, cez druhého okresné, až do tretieho krajského kola. Osem najlepších tímov z chlapčenskej časti a osem najlepších tímov z dievčenskej časti sa stretne o konečné poradie na finálovom turnaji M-SR. Obaja finalisti M-SR v kategórii chlapcov a dievčat postúpili do Superfinále, kde sa stretli s najlepšími družstvami z Českej republiky. Víťazi Superfinále v oboch kategóriách získali víťaznú cenu. Všetky zápasy sa hrajú podľa oficiálnych Pravidiel futbalu FIFA, Súťažného poriadku a ostatných platných predpisov SFZ, pokiaľ nie sú upravené inak s ohľadom na zvláštnosti školských športových súťaží. Od druhého kola zápasy rozhodujú licencovaní rozhodcovia SFZ, ktorých deleguje organizátor turnaja. Cieľom projektu, organizovaného spoločnosťou Coca-Cola, je umožniť mládeži aktívne tráviť voľný čas a dbať na vyvážený životný štýl, ku ktorému patrí aj správny pitný režim.
Spoločnosť Coca-Cola
Spoločnosť Coca-Cola (kótovaná na Newyorskej burze cenných papierov ako KO) je najväčším výrobcom nápojov na svete a osviežuje zákazníkov takmer 500 značkami perlivých a neperlivých nápojov. Spolu so značkou Coca-Cola, ktorá je jednou z najhodnotnejších a najuznávanejších značiek na svete, patrí do portfólia spoločnosti šestnásť značiek s hodnotou rádovo miliárd dolárov. Sú to napríklad značky Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia a Del Valle. Coca-Cola je v celosvetovom meradle najväčším dodávateľom perlivých nápojov, káv na okamžitú spotrebu, džúsov a džúsových nápojov. Prostredníctvom najväčšieho nápojového distribučného systému na svete si spotrebitelia vo viac než 200 štátoch vychutnávajú nápoje spoločnosti v množstve prevyšujúcom 1,8 miliardy porcií denne. Spoločnosť Coca-Cola sa trvalo angažuje v budovaní udržateľných spoločenstiev a zameriava sa na iniciatívy, ktoré chránia životné prostredie a šetrí prírodné zdroje, podporuje aktívny a zdravý život, vytvára bezpečné a otvorené pracovné prostredie pre svojich zamestnancov a podporuje hospodársky rozvoj v spoločenstvách, kde pôsobí. Spoločne s výrobnými a distribučnými partnermi patrí spoločnosť Coca-Cola s viac než 700 000 zamestnancami systému medzi desať najväčších zamestnávateľov sveta.
Ďalšie informácie nájdete na webovej stránke www.thecoca-colacompany.com, na Twitteri na adrese twitter.com/CocaColaCo, na blogu Coca-Cola Unbottled na adrese www.coca-colablog.com a na LinkedIn na www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.
Súvisiace články