March 2, 2016
Do začiatku Eura 2016 ostáva 100 dní
PARÍŽ (SFZ/JURAJ ČURNÝ/PETER ŠURIN) – Presne o sto dní sa otváracím zápasom začne najväčšia európska futbalová slávnosť, konaná raz za štyri roky, Euro 2016.
Pri tejto príležitosti organizátori – usporiadateľská krajina a UEFA – spustili sprievodné programy. Dopoludnia prezentoval stav príprav vo Francúzsku prezident organizačného výboru Jacques Lambert a jeho generálny riaditeľ Martin Kallen, od rána naplno beží program trojdňového pracovného stretnutia zástupcov zväzov všetkých účastníkov, teda aj SFZ.
Mnohé už bolo povedané, mnohé napísané, mnohé je známe, niečo sa ešte medzi kompetentnými rieši. Napríklad?
Počas finálového turnaja sa bude premiérovo využívať technológia na bránkovej čiare, tzv. goal-line technology, jej význam je jasný.
Mená rozhodcov konkrétneho zápasu oznámi príslušná komisia UEFA dva až tri dni pred výkopom. Rozhodcovský zápasový tím tvorí až sedem členov: hlavný, dvaja asistenti, dvaja bránkoví, tzv. štvrtý plus rezervný asistent.
Priamo na štadiónoch v desiatich mestách sa očakáva návšteva 2,5 milióna fanúšikov, ktorých finančný prínos vyčíslila UEFA na jednu miliardu eur. Rovnakú čiastku, teda miliardu, by mal vyniesť predaj televíznych práv, keďže zápasy Eura 2016 sa budú vysielať vo vyše 200 štátoch, najoptimistickejšie odhady hovoria o prenosoch do 230 krajín, pričom sa počíta, že každý zápas uvidí okolo 150 miliónov divákov. A bude ho snímať 37 kamier.
Fanzóny budú! Hoci sa po novembrových atentátoch v Paríži objavili v súvislosti s obľúbenými zónami pre futbalových fanúšikov otázniky, z obavy o bezpečnosť ľudí, UEFA napokon po zrelej úvahe dala tomuto projektu opäť zelenú: ráta sa s fanzónami vo všetkých desiatich organizátorských mestách.
UEFA má pre tento turnaj šestnásť partnerov: desať nadnárodných spoločností, šesť francúzskych. Okrem tradičných a známych ako Adidas, Carlsberg, Coca Coca, McDonald's a ďalších sa medzi nimi premiérovo zapísala čínska spoločnosť Hisense.
Pri tejto príležitosti organizátori – usporiadateľská krajina a UEFA – spustili sprievodné programy. Dopoludnia prezentoval stav príprav vo Francúzsku prezident organizačného výboru Jacques Lambert a jeho generálny riaditeľ Martin Kallen, od rána naplno beží program trojdňového pracovného stretnutia zástupcov zväzov všetkých účastníkov, teda aj SFZ.
Mnohé už bolo povedané, mnohé napísané, mnohé je známe, niečo sa ešte
medzi kompetentnými rieši. Napríklad?
- Počas finálového turnaja sa bude premiérovo využívať technológia na bránkovej čiare, tzv. goal-line technology, jej význam je jasný.
- Mená rozhodcov konkrétneho zápasu oznámi príslušná komisia UEFA dva až tri dni pred výkopom. Rozhodcovský zápasový tím tvorí až sedem členov: hlavný, dvaja asistenti, dvaja bránkoví, náhradný plus rezervný asistent.
- Priamo na štadiónoch v desiatich mestách sa očakáva návšteva 2,5 milióna fanúšikov, ktorých finančný prínos vyčíslila UEFA na jednu miliardu eur. Rovnakú čiastku, teda miliardu, by mal vyniesť predaj televíznych práv, keďže zápasy Eura 2016 sa budú vysielať vo vyše 200 štátoch, najoptimistickejšie odhady hovoria o prenosoch do 230 krajín, pričom sa počíta, že každý zápas uvidí okolo 150 miliónov divákov. A bude ho snímať 37 kamier. Predpoklady hovoria o celkovej sledovanosti viac ako osem miliárd ľudí.
- Fanzóny budú! Hoci sa po novembrových atentátoch v Paríži objavili v súvislosti s obľúbenými zónami pre futbalových fanúšikov otázniky, z obavy o bezpečnosť ľudí, UEFA napokon po zrelej úvahe dala tomuto projektu opäť zelenú: ráta sa s fanzónami vo všetkých desiatich organizátorských mestách.
- UEFA má pre tento turnaj šestnásť partnerov: desať nadnárodných spoločností, šesť francúzskych. Okrem tradičných a známych ako Adidas, Carlsberg, Coca Coca, McDonald's a ďalších sa medzi nimi premiérovo zapísala čínska spoločnosť Hisense.
Slovenský futbalový zväz zastupuje na workshope účastníkov finálového turnaja osemčlenná delegácia: Jozef Kliment (generálny sekretár), Štefan Tarkovič (asistent trénera reprezentácie), Peter Palenčík (riaditeľ Medzinárodného a organizačného oddelenia), Róbert Tomaschek (technický vedúci reprezentácie), Ján Baťalík (lekár reprezentácie), Peter France (bezpečnostný manažér), Peter Šurin (riaditeľ komunikácie a PR) a Juraj Čurný (hovorca SFZ a media officer reprezentácie).
Dnes a zajtra sa zúčastňujú na špecializovaných workshopoch, ktoré sa dotýkajú všetkých oblastí spojených s organizáciou a priebehom finálového turnaja.
Očakáva sa, že akreditáciu dostanú zástupcovia 300 - 500 médií, pre ktorých bude k dispozícii aj unikátny elektronický Media Information System (MIS), v ktorom budú k dispozícii všetky informácie týkajúce sa tímov, dopravy, ubytovania, mediálneho programu a ďalších oblastí. V jeho rámci budú mať akreditovaní novinári možnosť sledovať online alebo zo záznamu všetky oficiálne tlačové konferencie a to v štyroch jazykoch (angličtine, francúzštine, ako aj jazykoch oboch súperiacich tímov).
Súvisiace články